Supravegherea starii de sanatate a angajatilor - / +

Supravegherea starii de sanatate a angajatilor

Algema Consulting, printre cele mai bune servicii externe in domeniul securitatii si sanatatii in munca (protectiei muncii) din Romania, va pune la dispozitie cadrul necesar pentru a fi in conformitate cu legislatia in vigoare in ceea ce priveste supravegherea starii de santate a angajatilor.

Una din obligatiile principale ale angajatorilor este aceea de a supraveghea starea de sanatate a propriilor angajati.
Mai precis ce inseamna acest lucru, efectuarea de controale medicale la angajare si periodic la interval de un an sau sase luni in functie de activitatile prestate.
Supravegherea starii de sanatate se face prin intermediul unui medic de medicina muncii, acesta fiind singurul abilitat de lege sa certifice ca un angajat este apt sa presteze activitatea pentru care urmeaza a fi angajat; el verificand ca starea de sanatate sa fie compatibila cu sarcinile de serviciu ce urmeaza sa le primesca.

In mod obligatoriu controalele medicale la angajare se fac inainte semnarii contractului si nu ulterior, aceasta fiind o prevedere expresa a Legii 319/2006.
De ce se fac inainte? Ca si exemplu putem sa luam un angajat ce urmeaza sa lucreze la inaltime dar in urma controlului medical se descopera ca acesta are rau de inaltime, medicul de medicina muncii declarandu-l apt conditionat, adica in fisa de aptitudine mentionand ca i se interzice desfasurarea activitatilor ce au loc la inaltime (pe scari, schele, etc.).
Concluzia medicului de medicina muncii ca un angajat este apt sau nu se face prin eliberarea “fisei de aptitudine”, document a carei existenta este obligatorie si in cazul controalelor efectuate de catre Inspectoratul Teritorial de Munca.

Un exemplar al fisei de aptitudine se pastreaza atasat la fisa de instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca (fisa de protectia muncii).
Cum colaboram cu un medic de medicina muncii? Simplu, intai trebuie sa incheiem un contract de prestari servicii cu un medic specialist in medicina muncii sau cu un centru medical care furnizeaza si acest tip de servicii.

In momentul in care dorim sa trimitem un angajat sa efectueze un control medical trebuie sa intocmim si o “identificare a factorilor de risc” prezenti la locul de munca, document ce ajuta medicul in stabilirea capacitatii lucratorului de a desfasura o activitate sau alta.
Tipurile de examene clinice la care urmeaza a fi supus angajatul sunt reglementate prin lege, in functie de factorii de risc existenti la locul de munca.

O alta situatie in care angajatorul trebuie sa se adreseze unui medic de medicina muncii este aceea in care o angajata ramane insarcinata.
In baza legislatiei de protectie a maternitatii la locurile de munca, angajatorul trebuie sa trimita salariata gravida, care a anuntat in scris societatea de starea ei, la un medic de medicina muncii pentru ca acesta sa stabileasca daca sarcina este compatibila cu activitatea pe care salariata o desfasoara. Trebuie sa ne gandim ca sunt locuri de munca in care se sta foarte mult in picioare sau in conditii de temperatura extrema(foarte cald sau foarte frig) sau in zone in care exista emisii de noxe ce pot dauna fatului.
Medicul de medicina muncii in urma controalelor medicale efectuate de catre angajata poate sa recomande continuarea activitatii fara nicio restrictie sau reducerea programului de lucru cu 25%(de ex. de la 8 ore la 6 ore), sau gravidei i se va acorda un concediu de risc maternal.

Foarte important, documentele doveditoare eliberate de medicul de medicina muncii se vor depune si la ITM, existand obligatia de a anunta fiecare gravida, obligatie ce se regaseste in legislatia privitoare la protectia maternitatii la locurile de munca.
Pentru mai multe informati si consiliere de specialitate in domeniu va invitam sa accesati site-ul companiei noastre www.protectia-muncii-bucuresti.ro

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Copyright 2013 Creditportal.ro - designed by Pen Romania
Back to TOP